Opóźniony lub odwołany lot w trakcie podróży służbowej

Choć podróże służbowe – nieodłączny element wielu zawodów – znacznie się różnią od zażywania urlopu, to i w tym przypadku mogą nas niemile zaskoczyć odwołane lub opóźnione loty. Czy w takich sytuacjach możemy liczyć na odszkodowanie?

Rozporządzenia 261/2006 a podróże służbowe

Odpowiedzi należy szukać w Rozporządzeniu 261/2004, który ustanowiło jednolite zasady postępowania w przypadku odwołania lub znaczącego opóźnienia lotów. Jak wynika z treści tego aktu prawnego, odszkodowanie takie można uzyskać też, gdy do komplikacji w locie dojdzie podczas podróży służbowej. Regulacja nie wprowadza rozróżnienia w zakresie osób, które są uprawnione do dochodzenia rekompensaty za opóźniony lub odwołany lot. Niezależnie więc od tego kto bookuje oraz płaci za bilet – pracodawca czy podróżujący, odszkodowanie należy się pasażerowi – w końcu to on doświadcza niedogodności! Uzyskanie rekompensaty będzie możliwe tylko po spełnieniu standardowych dla takich spraw warunków: 

  • Podróż rozpoczęła się na terytorium UE, albo miała odbyć się linią zarejestrowaną na jej terenie i miała się w UE swoje zakończenie.
  • Pasażer dysponuje potwierdzeniem rezerwacji lotu.
  • Od komplikacji nie minął jeszcze pełny rok.
  • Gdy doszło do odwołania lotu nie później niż 14 dni przed odlotem oraz nie zaoferowano w związku tym alternatywnej trasy, umożliwiającej na dotarcie do celu w czasie zbliżonym do planowego terminu.
  • W sytuacji opóźnienia: wyniosło ono co najmniej 3 godziny.

Jakie prawa Ci przysługują?

Odwołano Twój lot lub wylot opóźnia się już o dwie godziny? Przewoźnik ma obowiązek poinformowania Cię o Twoich prawach, wśród których wyróżniamy prawo do: komunikacji (umożliwienie wykonania do 2 bezpłatnych połączeń telefonicznych, e-maili), opieki (zapewnienie napojów i posiłków) zakwaterowania (nocleg i transport), zwrotu kosztów biletu i powrót do miejsca, z którego nastąpił odlot albo jeśli czas oczekiwania na lot wynosi ponad pięć godzin – umożliwienie skorzystania z alternatywnego połączenia do miejsca naszej destynacji, nieodpłatnie. 

Dotknęła Cię któraś z powyższych komplikacji? W zależności od długości trasy lotu może Ci przysługiwać odszkodowanie: od 260 do nawet 600 euro za osobę!

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów

Procedura dochodzenia odszkodowania od linii lotniczych bywa skomplikowana i pochłania sporo czasu, dlatego warto rozważyć przekazanie sprawy specjalistom – także w przypadku delegacji. Bogate doświadczenie, wiedza oraz praktyka dochodzenia odszkodowań dla swoich Klientów – także przed sądem sprawia, że działając z zespołem SkySupport możesz zwiększyć szansę na sukces. Przeczytaj o konkretnych przewoźnikach i naszej odpowiedzi na ich działania https://skysupport.pl/wizz-air-opozniony-lub-odwolany-lot/ i ciesz się uzyskanym odszkodowaniem.

Artykuł sponsorowany

5/5 - (1 Głos/y)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *